Medewerkers GVB wordt klantvriendelijker en openbaar vervoer wordt efficiënter10 december 2013
Het Amsterdamse openbaar vervoer wordt efficiënter en de medewerkers van het GVB worden 'klantvriendelijker'.Het ov in Amsterdam wordt efficiënter en medewerkers klantvriendelijker. Dit maakten verkeerswethouder Eric Wiebes (VVD) en tijdelijk GVB-directeur Tom Middelkoop maandag bekend. Ze hebben afspraken gemaakt over hoe het Amsterdamse ov er tot 2024 uit gaat zien. Zo krijgen de chauffeurs van het GVB binnenkort cursussen over hoe ze vriendelijker moeten omgaan met klanten. Hufterig gedrag, zoals wegrijden terwijl er een oud vrouwtje aankomt, mag niet meer voorkomen.
Middelkoop: "Chauffeurs zullen wel telkens zelf een afweging moeten maken of ze willen doorrijden om ergens op tijd te zijn. We gaan vanaf nu meer rekening houden met de reiziger". Hij kon niet zeggen hoe zijn organisatie chauffeurs gaat controleren op hun gedrag. Het ov in Amsterdam wordt volgens wethouder Wiebes ook een stuk efficiënter. "Het ov-netwerk van onze stad is traag. Trams en bussen moeten daarom minder vaak stoppen en sneller gaan rijden. Daar waar meer reizigers zijn, gaan we vaker rijden. Waar minder reizigers zijn, gaan we minder vaak rijden. En de tijd dat lijnen door woonwijken kronkelen is voorbij", aldus Wiebes.
Lees hier verder...