door OVE Nieuwsdienst » Vr 01 Mrt 2013 12:03
1 maart 2013
UTRECHT – NS Stations Retailbedrijf staat de komende jaren een flinke uitdaging te wachten.
De stationsretailer breidt haar winkel-aanbod binnen drie jaar uit met liefst 25.000 vierkante meter. En daar zijn volgens Michiel Noy, algemeen directeur NS Stations, ook veel nieuwe formules voor nodig.
Alleen op Utrecht CS krijgt NS Stations er bijvoorbeeld al vierduizend vierkante meter aan winkeloppervlak bij. Behalve op de grote stations groeit het bedrijf ook op middelgrote- en kleinere stations. “Het wordt een pittige klus om ons aanbod op de stations divers te houden”, zegt Noy in een interview met Out.of.Home Shops. “In totaal gaan we binnen een aantal jaren uitbreiden van 400 naar 600 winkels in Nederland. Dat betekent zo’n 30 tot 40 toevoegingen per jaar. We bekijken met welke nieuwe formules we het aanbod op de stations nog diverser kunnen maken. Een stevige opgave, want gemiddeld moeten we daar bovenop ook al ieder jaar weer drie formules vernieuwen, omdat hun levenscyclus voorbij is.” Zo stopte NS Stations afgelopen jaar met sappenconcept Shakies, omdat deze winkels niet meer rendeerden, terwijl Free Record Shop zelf de samenwerking opzegde. Daartegenover stond weer de introductie van onder meer de Aziatische formule YamYam to Go.