hc Nm schreef:Gefeliciteerd! Was het lastig? Wat moest je precies doen? Succes met het vervolg!

Viel wel mee eigenlijk, het was een test die ik echt nog nooit eerder heb gezien of gedaan op die cijferreeksen na. Je moest 3 onderdelen maken:
- Cijferreeksen
- Woordanalogieeën (Verbanden)
- Exclusie (Als in welk figuur valt er buiten, pick the odd one out.)
Van de cijferreeksen wist ik er 9 niet. Het begon vrij makkelijk en ik als een gek met kladpapier aan de slag om de verbanden te vinden. Dat liep wel lekker tot vraag 20 waar er ineens breuken en kwadraten bij kwamen, ik ben dus echt géén rekenwonder dus dat was echt schrikken en ik heb maar besloten ze gewoon allemaal over te slaan en hopen dat er wat tussen stond wat nog wel leek op wat ik kon. Gelukkig kwamen er nog 2 voorbij en toen was de tijd om. Je kreeg 12 minuten geloof ik. Ik dacht oh makkie joh! Maar ik had dus echt alle 12 minuten nodig.
Woordanalogieeën is gewoon vreemd en ook moeilijk uit te leggen, je moet het verband kunnen zien tussen twee woorden die ze geven (ik verzin er even een) bijvoorbeeld kip - veren & mens - ... was gegeven. Dan kon je kiezen uit 4 opties;
1. huid 2. vel 3. haar 4. kleding.
In dit voorbeeld was het dan 3. haar (Als ik het goed heb dan) Omdat wat veren voor een kip is zijn haren bij de mens. Namelijk natuurlijke lichaams bedekking. Dat was in het kort wat het was. Ik heb ze wel allemaal kunnen maken en had nog tijd over. Je kreeg dacht ik 9 minuten hiervoor.
Exclusie betreft 5 figuren waar er 1'tje is die ergens in afwijkt, bijvoorbeeld een vierkantje dat een beetje lager zit dan de rest. Die hoort er dan niet bij en moet je aanklikken. Ze worden gaandeweg steeds moeilijker en ingewikkelder en er komen steeds vreemdere figuren in voor die na ongeveer 20 opgaven ook allemaal op elkaar gaan lijken en je dus als het ware blind staart. Wederom krijg je hier 30 opgaven en 9 minuten.
Totaal duurt de test 30 minuten, wat echt vliegt! De rustpauzes tussendoor waren wel erg welkom kon ik even buiten gaan luchten alvorens weer verder te gaan.
Het is al met al gewoon een heel vreemde test. Wel leuk om ook eens gedaan te hebben en hij is ook nog eens positief uitgevallen dus wat heb ik nog meer te wensen van deze test
Randstad stuurt 2 linkjes mee waar je mee kan oefenen. De link die het meest lijkt op hetgeen wat voor gaat komen in de digitale capaciteitentest is deze:
Oefen je Assessment Ik heb er wel wat aan gehad. Verder is het een goed idee even rond te neuzen op het internet naar de testen die voor gaan komen. Een goede voorbereiding is echt het halve werk.