OV-Ervaringen maart/april

Columns, reiservaringen en fotoreportages; Alle OV-Ervaringen van reizigers in binnen- en buitenland.

OV-Ervaringen maart/april

Berichtdoor Mikos » Vr 01 Mrt 2013 12:19

Nieuwe maanden, nieuw topic! Het voorjaar zet in, het weer wordt beter, langer licht, enzovoorts! Wat heb jij meegemaakt tijdens je reis met het OV? Je kunt het in dit topic kwijt! :-)
Gebruikers-avatar
Mikos
Medewerker NS / Beheerder
Medewerker NS / Beheerder
 
Berichten: 821
Geregistreerd: Wo 25 Apr 2012 23:31

Share On:

Share on Facebook Facebook Share on Twitter Twitter

Re: OV-Ervaringen maart/april

Berichtdoor Klaasje » Ma 18 Mrt 2013 18:31

Reizen met het ov kan best lastig zijn als je op krukken loopt maar gelukkig kom je regelmatig erg vriendelijk ov-personeel tegen.

Afgelopen donderdag ging ik van Almere naar Lelystad. Ik had gemikt op een 2600, was ruim op tijd en kon door vriendelijk treinpersoneel nog een 4600 halen die met het veel handiger SLT rijdt.

Vanmiddag ging ik van Amersfoort naar Almere. Ik kwam niet al te vroeg voor de t1656 maar haalde die trein wel. De trein was niet al te ruim en er waren slechts enkele zitplaatsen over. Een bijzonder vriendelijke conducteur is speciaal voor mij opzoek gegaan naar een handige zitplaats om te zitten. Vanaf Hilversum kon ik met een 4900 naar Almere.

In tegenstelling tot normaal ben ik echter niet blijven zitten tot Almere Centrum maar ben ik uitgestapt op Almere Poort. Een drukke stadsbus is met krukken bepaald niet ideaal en de streekbus van Amsterdam naar mijn huis komt langs station Almere Poort. In die bus zat een vriendelijke buschauffeur die uitgebreid rekening hield met met dat ik wat meer tijd en ruimte nodig had. Hij had door dat ik de stopknop had ingedrukt bij mijn uitstaphalte en hij is daar toen veel rustiger gestopt dan bij andere haltes en dan strikt noodzakelijk was. Met een beperking reizen is verre van ideaal maar met wat vriendelijk personeel kom je een heel eind. :YY:

Intercity 2600 (Vlissingen-Rotterdam-Leiden-Schiphol-Amsterdam-Lelystad v.v.)
Sprinter 4600 (Zwolle-Lelystad-Almere-Weesp-Amsterdam v.v.)
Sprinter 4900 (Almere Oostvaarders-Hilversum-Utrecht v.v.)
Intercity NoordOost 1600 (Enschede-Deventer-Amersfoort-Schiphol v.v.)
Klaasje
 
Berichten: 15
Geregistreerd: Za 15 Sep 2012 21:27

Re: OV-Ervaringen maart/april

Berichtdoor Mikos » Di 19 Mrt 2013 13:38

Goed om te lezen dat er ook op dat vlak positieve ervaringen zijn met het reizen per OV. Het verhoogt de drempel om te blijven reizen hopelijk niet. :YY:
Gebruikers-avatar
Mikos
Medewerker NS / Beheerder
Medewerker NS / Beheerder
 
Berichten: 821
Geregistreerd: Wo 25 Apr 2012 23:31

Re: OV-Ervaringen maart/april

Berichtdoor Klaasje » Wo 20 Mrt 2013 16:26

Momenteel ga ik eigenlijk alleen de deur uit als het echt moet. Handig is anders. Gelukkig wordt er dus een hoop goedgemaakt op dat vlak!
Klaasje
 
Berichten: 15
Geregistreerd: Za 15 Sep 2012 21:27


Terug naar Vanuit de Reiziger

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

lobed-depth
lobed-depth
lobed-depth
lobed-depth