Reiservaringen juli/augustus

Columns, reiservaringen en fotoreportages; Alle OV-Ervaringen van reizigers in binnen- en buitenland.

Reiservaringen juli/augustus

Berichtdoor Mikos » Di 03 Jul 2012 13:51

De zomermaanden zijn weer begonnen en vaak levert dat andere ritjes met het OV op dan normaal. Alle opvallende ervaringen in het OV mogen jullie in dit topic plaatsen!
Gebruikers-avatar
Mikos
Medewerker NS / Beheerder
Medewerker NS / Beheerder
 
Berichten: 821
Geregistreerd: Wo 25 Apr 2012 23:31

Share On:

Share on Facebook Facebook Share on Twitter Twitter

Re: Reiservaringen juli/augustus

Berichtdoor JeffreyMeijer » Ma 20 Aug 2012 16:43

Ongewone drukte vanmiddag op Station Hoorn vond ik. Nou heeft het te maken met de lappendag, voor de rest was er ook nog een handmatige omroep. Helaas liep ik te ver van het station om het te kunnen horen.
JeffreyMeijer
 
Berichten: 9
Geregistreerd: Zo 15 Jul 2012 10:34

Re: Reiservaringen juli/augustus

Berichtdoor Mikos » Di 21 Aug 2012 12:21

Er werd omgeroepen dat er extra controle plaatsvond, die ook was aangekondigd voor Lappendag (waarvan ik dan weer niet weet wat dat inhoudt). Er was inderdaad extra Service&Veiligheid aanwezig en ook liepen er diverse servicemedewerkers rond op het station. Van echte drukte was niet echt sprake, de treinen die ik gisteravond meekreeg waren niet drukker dan normaal.
Gebruikers-avatar
Mikos
Medewerker NS / Beheerder
Medewerker NS / Beheerder
 
Berichten: 821
Geregistreerd: Wo 25 Apr 2012 23:31

Re: Reiservaringen juli/augustus

Berichtdoor JeffreyMeijer » Wo 22 Aug 2012 13:44

De drukte verdween rond een uur of 2, half 3 uit Hoorn vandaan. Lappendag is trouwens de traditionele afsluiter van de Hoornse Kermis. Wat een eigenlijke gigantische markt is in Hoorn die zich uitstrekt van het station van Hoorn tot aan het einde van de Grote Noord ( straat parralel aan de Hoornse Haven ) deze moet volgens wat mij geschiedkundig erover verteld is vroeger met allerlei vakhandelaren hebben volgestaan.

En ik bedank jou voor de inside-informatie over de omroep.
JeffreyMeijer
 
Berichten: 9
Geregistreerd: Zo 15 Jul 2012 10:34

Re: Reiservaringen juli/augustus

Berichtdoor Mikos » Wo 22 Aug 2012 18:09

Leuk om te weten, vaak zie en hoor je van alles en weet je niet precies wat het inhoudt. En graag gedaan, ik was toevallig in Hoorn eergisteren. :-)
Gebruikers-avatar
Mikos
Medewerker NS / Beheerder
Medewerker NS / Beheerder
 
Berichten: 821
Geregistreerd: Wo 25 Apr 2012 23:31

Re: Reiservaringen juli/augustus

Berichtdoor Mikos » Wo 22 Aug 2012 18:37

Vanwege de aanrijding eerder vanmiddag bij Bussum Zuid rijdt er een NID, de 7529, in de Sprinter van Amersfoort Vathorst naar Amsterdam Centraal om 19.36 uur uit Amersfoort, trein 5868.
Gebruikers-avatar
Mikos
Medewerker NS / Beheerder
Medewerker NS / Beheerder
 
Berichten: 821
Geregistreerd: Wo 25 Apr 2012 23:31

Re: Reiservaringen juli/augustus

Berichtdoor Anton » Do 23 Aug 2012 12:22

Die zullen even aangenaam verrast worden :) Maar was het SLT op dat ze met NID gaan rijden?
Aspirant-Hoofdconducteur
Anton
Medewerker NS
Medewerker NS
 
Berichten: 111
Geregistreerd: Do 24 Mei 2012 10:53
Woonplaats: Den Haag

Re: Reiservaringen juli/augustus

Berichtdoor Mikos » Do 23 Aug 2012 12:29

Nee, daar rijdt normaal SGMm in, maar vanwege de verstoring bij Bussum is er wat geschoven met materieel. Ik heb begrepen dat die NID daarna ook doodleuk als Sprinter naar Lelystad is gaan rijden vanuit Amsterdam. Het is weer eens wat anders... :wink:
Gebruikers-avatar
Mikos
Medewerker NS / Beheerder
Medewerker NS / Beheerder
 
Berichten: 821
Geregistreerd: Wo 25 Apr 2012 23:31

Re: Reiservaringen juli/augustus

Berichtdoor Anton » Do 23 Aug 2012 22:20

Zag trouwens de V250 op station Arnhem, geloof testrit naar Amsterdam. Ik blijf de trein ondanks dat ik tegen dat HiSpeed concept ben, wel echt een beauty vinden.
Aspirant-Hoofdconducteur
Anton
Medewerker NS
Medewerker NS
 
Berichten: 111
Geregistreerd: Do 24 Mei 2012 10:53
Woonplaats: Den Haag

Re: Reiservaringen juli/augustus

Berichtdoor Mikos » Ma 27 Aug 2012 10:51

Gistermiddag moest de Sprinter naar Tiel van 14.26 uur (Sprinter 6000 (Tiel-Geldermalsen-Utrecht v.v.)) 10 minuten wachten voor vertrek op Utrecht Centraal, omdat er twee minuten na vertrektijd nog een goederentrein voorlangs mocht... Het zal wel te maken hebben met het beperkte spoorgebruik bij Utrecht Lunetten, maar handig was anders.
Gebruikers-avatar
Mikos
Medewerker NS / Beheerder
Medewerker NS / Beheerder
 
Berichten: 821
Geregistreerd: Wo 25 Apr 2012 23:31

Re: Reiservaringen juli/augustus

Berichtdoor JeffreyMeijer » Do 30 Aug 2012 17:50

Nou, dan gaat vanaf maandag het forensen beginnen. Voor mij dan. Begin van t schooljaar.
JeffreyMeijer
 
Berichten: 9
Geregistreerd: Zo 15 Jul 2012 10:34

Re: Reiservaringen juli/augustus

Berichtdoor Mikos » Do 30 Aug 2012 21:20

Spannend! Tussen welke plaatsen ga je forenzen? We lezen je dagelijkse ervaringen natuurlijk graag hier op het forum!
Gebruikers-avatar
Mikos
Medewerker NS / Beheerder
Medewerker NS / Beheerder
 
Berichten: 821
Geregistreerd: Wo 25 Apr 2012 23:31

Re: Reiservaringen juli/augustus

Berichtdoor JeffreyMeijer » Vr 31 Aug 2012 11:01

Tussen Purmerend Linneauslaan en Amsterdam Transformatorweg. Met een overstap op Amsterdam CS. Lijnen 306 en 48.

Vandaag overigens een ritje Purmerend - Volendam.
JeffreyMeijer
 
Berichten: 9
Geregistreerd: Zo 15 Jul 2012 10:34

Re: Reiservaringen juli/augustus

Berichtdoor JeffreyMeijer » Vr 31 Aug 2012 22:22

Gezellige chauffeur op de terugweg uit Volendam vandaan. Leuke dingen van vandaag waren de servercrash van de reizigersinformatie in de bussen. En de rust [was de enige passagier tussen Purmerend Korenstraat en de halte Veenweidestraat. Al met al een leuke avond. Vooral wegens de 4-1 overwinning van FC Volendam
JeffreyMeijer
 
Berichten: 9
Geregistreerd: Zo 15 Jul 2012 10:34


Terug naar Vanuit de Reiziger

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron
lobed-depth
lobed-depth
lobed-depth
lobed-depth