OV Loket registreert recordaantal klachten

Alle nieuwsberichten en bijbehorende discussies over het Openbaar Vervoer in binnen- en buitenland.

OV Loket registreert recordaantal klachten

Berichtdoor OVE Nieuwsdienst » Di 08 Mei 2012 12:12

OV loket registreert recordaantal klachten

8 mei 2012

AMERSFOORT - Het OV loket, de onafhankelijke ombudsman voor beter openbaar vervoer, heeft in de eerste drie maanden van 2012 een recordaantal klachten van reizigers geregistreerd.

Er kwamen in totaal 2.222 klachten binnen. Dat is ruim de helft meer dan dezelfde periode vorig jaar (1.446) en het hoogste aantal sinds het OV loket hierover driemaandelijks rapporteert. Er waren veel klachten over de sterke prijsverhoging van trein, bus, tram of metro. Daarnaast leverde de omzetting van papieren sterabonnementen naar digitale reisproducten op de OV-chipkaart veel klachten op.

Het OV loket waarschuwt dat in economisch slechte tijden "enige terughoudendheid" gepast is als het gaat om de tarieven van publieke dienstverlening. "Hiervan geven de regionale besturen en de OV-bedrijven vaak onvoldoende blijk."

Lees hier verder...
Gebruikers-avatar
OVE Nieuwsdienst
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: Za 28 Apr 2012 16:37

Share On:

Share on Facebook Facebook Share on Twitter Twitter

Re: OV Loket registreert recordaantal klachten

Berichtdoor Mikos » Di 08 Mei 2012 12:28

De rapportage van het OV Loket is hier (PDF-Alert!) te lezen.
Gebruikers-avatar
Mikos
Medewerker NS / Beheerder
Medewerker NS / Beheerder
 
Berichten: 800
Geregistreerd: Wo 25 Apr 2012 23:31


Terug naar Het Laatste Nieuws

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot] en 4 gasten

lobed-depth
lobed-depth
lobed-depth
lobed-depth