door OVE Nieuwsdienst » Di 12 Mrt 2013 18:05
12 maart 2013
UTRECHT - Dat de reiziger niet tevreden genoeg is over de dienstverlening van de NS, komt volgens de spoorvervoerder onder meer door de goede prestaties van het bedrijf. Hierdoor heeft de klant steeds hogere verwachtingen en wordt hij extra teleurgesteld als deze verwachting niet wordt waargemaakt, aldus de NS.
De vervoerder liet dat weten in reactie op de voorlopige boete die het spoorbedrijf dinsdag van staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) kreeg opgelegd, omdat klanten niet tevreden genoeg zouden zijn. De NS beroept zich er onder meer op dat afgelopen jaar 94,2 procent van de treinen op tijd reed. ,,Wij hebben de meeste grenswaardes gehaald'', aldus een woordvoerder.
Het bedrijf hoopt de boete, die nu 2,75 miljoen euro bedraagt, nog lager te kunnen laten uitvallen door de prestaties dit jaar verder te verbeteren. Afgelopen jaar werd eveneens een aantal zaken verbeterd waar in 2011 nog slecht op gescoord werd, bijvoorbeeld de aanspreekbaarheid van personeel in de trein en de informatievoorziening bij ontregeling op stations.