Jorick schreef:Wat ik mij dan meteen afvraag is, welke problemen heb je dan met de OV-Chipkaart? Ik gebruik hem (vooralsnog) incidenteel voor reizen met de bus (inchecken als personeel hoeft nog niet voor treinreizen), maar ik heb er geen problemen mee. Ik ben dan weliswaar een 'basic user', maar toch...
OVE Nieuwsdienst schreef:De Nederlandse Spoorwegen (NS) verwachten vanaf juli 2014 geen papieren treinkaartjes meer te verkopen. Het papieren kortingskaartje, nu nog te koop voor jaartrajecthouders buiten hun eigen traject en voor reizigers die samen reizen met een houder van een kortingskaart, verdwijnt dan volledig.
OVE Nieuwsdienst schreef:De volgende stappen van de OV-Chipkaart
Internationale reizen
Voor reizigers met een ticket dat niet is voorzien van een barcode, zijn bij het controlepersoneel in de trein eenmalig te gebruiken keycards beschikbaar, waarmee de poortjes ook geopend kunnen worden.
OVE Nieuwsdienst schreef:Poortjes
Op de stations Almere Centrum, Woerden en Rotterdam Alexander wordt momenteel een proef gehouden met gesloten poortjes tijdens de spitsuren. Het is de bedoeling dat na de zomer op de eerste stations de poortjes de gehele dag afgesloten zullen zijn. In het begin zullen er servicemedewerkers bij de poortjes staan om reizigers hieraan te laten wennen, op termijn verdwijnen de medewerkers bij de poortjes. Uiteindelijk zullen er op 82 stations in Nederland poortjes worden gebruikt voor het in- en uitchecken, ruim 80% van de reizen in Nederland zullen via een station met poortjes gaan.
En wat nou als er geen controlepersoneel (te vinden) is?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast