Pagina 1 van 1

Spoorlijn Nijmegen-Kleve

BerichtGeplaatst: Ma 20 Aug 2012 10:33
door OVE Nieuwsdienst
'Rails in tunnel door centrum Groesbeek'

20 augustus 2012

GROESBEEK - Als Groesbeek de reactivering van de spoorlijn Nijmegen-Kleef niet kan tegenhouden, dan stelt de gemeente een reeks keiharde voorwaarden aan het herstel van de in 1991 gesloten railverbinding.

Een Duits-Nederlandse lobby probeert gemeenten in het grensgebied warm te krijgen voor een lightrailverbinding tussen Nijmegen en Kleef. Burgemeester en wethouders van Groesbeek hebben onlangs opnieuw uitgesproken dat ze een spoorlijn dwars door het dorp absoluut niet zien zitten.

Lees hier verder...

Re: Spoorlijn Nijmegen-Kleve

BerichtGeplaatst: Vr 05 Okt 2012 10:22
door OVE Nieuwsdienst
Groesbeek staakt verzet tegen spoorlijn

5 oktober 2012

GROESBEEK - Groesbeek is niet langer tegen reactivering van de spoorlijn Nijmegen-Kleef die dwars door het eigen dorpscentrum loopt.

Een meerderheid van de gemeenteraad veranderde het standpunt van 'nee, tenzij' in 'ja, mits'. Over de rails mag dan wel alleen een tram of tramtrein rijden, die bestemd is voor personenvervoer. Geen goederenvervoer. Ook moet er minimaal één halte komen in het centrum en het liefst ook nog twee andere, in De Horst en op de Biesseltsebaan.

Lees hier verder...

Re: Spoorlijn Nijmegen-Kleve

BerichtGeplaatst: Za 21 Dec 2013 13:13
door OVE Nieuwsdienst
Herstel spoorlijn Nijmegen-Kleef op de lange baan

21 december 2013

NIJMEGEN - Er gaat vóór 2020 zeker geen trein of tram rijden op de voormalige spoorlijn Nijmegen-Kleef. Dat heeft de Stadsregioraad Arnhem-Nijmegen besloten.

De spoorverbinding werd in 1991 gesloten omdat de grenslijn niet rendabel bleek.

120 miljoen euro
Sinds enkele jaren wordt het spoortraject tussen Groesbeek en Kleef gebruikt voor de toeristische fietslorrie Draisine.

Lees hier verder...