NID: Nieuwe Intercity Dubbeldekker

Alles over projecten en verbouwingen aan stations, infra, treinen en alles daaromheen.

NID: Nieuwe Intercity Dubbeldekker

Berichtdoor Mikos » Vr 27 Jul 2012 11:44

Geen al te beste start van een topic over deze gloednieuwe trein, maar alle NID-stellen staan langs de kant vanwege het zomerweer. Er zijn problemen met de airconditioning die in de stellen is aangebracht. Zodra de temperatuur rond de 25 graden is, gaat de airco uit. Er is nu voor de zekerheid besloten de NID-stellen met het huidige warme weer niet in te zetten...
Gebruikers-avatar
Mikos
Medewerker NS / Beheerder
Medewerker NS / Beheerder
 
Berichten: 821
Geregistreerd: Wo 25 Apr 2012 23:31

Share On:

Share on Facebook Facebook Share on Twitter Twitter

Re: NID: Nieuwe Intercity Dubbeldekker

Berichtdoor Denman83 » Vr 27 Jul 2012 13:12

Jammer om te lezen. Ik vraag me dan eigenlijk af wat ze in zo'n klimaatkamer waar "nieuw" materieel o.a getest word uitvreten. Ik las ook al berichten dat het laswerk waarmee ze de cabinezijramen dicht maken bij een aantal stellen niet bepaald netjes gedaan is. En dan maar niet te spreken over de afwerking aan de binnenkant. Daar schijnt gewoon een plaatje overheen geknutseld te zijn. :huil:
To finish first, first you have to finish.
Gebruikers-avatar
Denman83
Medewerker NS
Medewerker NS
 
Berichten: 201
Geregistreerd: Wo 23 Mei 2012 09:20
Woonplaats: Dronten

Re: NID: Nieuwe Intercity Dubbeldekker

Berichtdoor Anton » Ma 30 Jul 2012 22:55

Ik vroeg me al af waarom ik die dingen op Leiden niet meer zag rijden...
Maar goed de DD-AR is volgens mij ontzettend goedkoop gereviseerd, het is een mooie trein maar oh wat oogt dat ding goedkoop van binnen.
Aspirant-Hoofdconducteur
Anton
Medewerker NS
Medewerker NS
 
Berichten: 111
Geregistreerd: Do 24 Mei 2012 10:53
Woonplaats: Den Haag

Re: NID: Nieuwe Intercity Dubbeldekker

Berichtdoor Mikos » Ma 26 Nov 2012 12:17

Nadat afgelopen vrijdag na de spontane splitsing van een van de nieuwe stellen alle stellen van dit type buiten dienst werden genomen en flink zijn onderzocht, rijden ze vanaf vandaag weer. Daarbij zijn de bouten, borging en splitpennen vervangen van de koppelingen tussen de bakken.
Gebruikers-avatar
Mikos
Medewerker NS / Beheerder
Medewerker NS / Beheerder
 
Berichten: 821
Geregistreerd: Wo 25 Apr 2012 23:31


Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

lobed-depth
lobed-depth
lobed-depth
lobed-depth