Afgelopen weekend lag Zwolle dus in zijn geheel plat, reden voor mij om gisteren een rondje te maken langs diverse stations. Een fotocompilatie zie je hieronder.
Daar waar er vrijdag nog wat hekken op het perron stonden omdat er werkzaamheden direct naast het spoor werden verricht, was er gisteren helemaal niets meer van te zien. Afgezien van de volledige leegheid op het station.
Niemand, helemaal niemand...
Er is altijd wel iemand te vinden op het tweede of derde perron. Maar het was allemaal totaal verlaten.
Zelfs de traverse was een oase van rust, ondanks dat er hier en daar wat mensen richting de zuidzijde liepen om de bus te nemen.
Het gat op het plein ziet er momenteel zo uit. Hier komt in de toekomst de lift, de trap en ook de roltrap. Maar daar zie je nu nog maar weinig van.
Spoor 9 en 10 liggen langs het nieuwe, vierde perron. Beetje jammer van die bocht die er in zit, maar anders past het geheel niet op het toch nog krappe emplacement.
Iets naar links is het uiteinde van de nieuwe reizigerstunnel ook al te zien.
Aan de andere kant van de trap vertrokken de bussen, vanaf het busplein. Alles volgens een vaste indeling, zodat reizigers precies wisten waar ze moesten staan.
In 't Harde was er animo genoeg voor de trein.
Ook voor de bus. Deze mensen komen net uit de Sprinter uit Utrecht.
Aan bussen geen gebrek; er waren er gistermiddag gelukkig meer dan genoeg. Wachttijden waren er op dat moment dan ook totaal niet. Dat schijnt vrijdagavond in Meppel iets anders geweest te zijn.
Ik heb het weekend niet hoeven werken, maar wat ik heb begrepen van collega's liep het allemaal redelijk gesmeerd, met alleen op vrijdagavond iets meer vraag naar bussen dan aanbod in Meppel. De werkzaamheden zijn op tijd afgerond en in principe is het station van Zwolle nu klaar voor de Hanzelijn!