MAN Lion’s City-aardgasbussen van start in Arnhem-Nijmegen
11 februari 2013
Kiezen voor maatschappelijke verantwoordelijkheid, dit laten de Stadsregio Arnhem-Nijmegen en Hermes Openbaar Vervoer B.V. (dochteronderneming van Connexxion Holding N.V.) zien door te investeren in 143 aardgasbussen. MAN levert de Lion’s City, die niet alleen geschikt is voor het rijden op aardgas (CNG) maar ook op biogas.
De MAN Lion’s City-bussen rijden sinds de start van de nieuwe dienstregeling op 9 december 2012 in de Stadsregio Arnhem-Nijmegen naar volle tevredenheid. Ook bij de chauffeurs. Die prijzen het bedieningsgemak, de zitpositie en het comfort, zo blijkt uit de reactie van chauffeur Dick Thomassen.
"Ik zit al 30 jaar op de bus in deze regio en met mijn jaren op de vrachtauto meegerekend zit ik al 42 jaar aan het stuur van zwaar materieel. De MAN Lion’s City-bus is het beste voertuig dat ik ooit heb gereden", stelt Thomassen.
"De vele instelmogelijkheden van de stoel en het stuur en de vering zijn echt perfect. Ik heb zelfs mijn zitkussen dat ik 30 jaar heb gebruikt niet meer nodig. Deze MAN is stil en zoeft over de weg en dat maakt het werken een stuk rustiger. In die mening ben ik echt niet de enige. Door mijn lange staat van dienst ben ik een soort praatpaal geworden voor mijn collega’s. 99 procent is zeer tevreden."
Lees hier verder...