Vernieuwing tramlijn Leidsestraat zorgt voor overlast12 september 2013
Een van de drukste tramroutes in Amsterdam krijgt vanaf volgende week een facelift. Ondernemers vrezen voor hun klandizie.De ondernemers aan de Leidsestraat kijken niet uit naar de werkzaamheden aan de tramlijn die vanaf volgende week maandag gaan plaatsvinden. "Ik merk het altijd aan het aantal klanten als er hier iets voor de deur gebeurt", vertelt Keren Sivilia, eigenaresse van een souvenirwinkel in de Leidsestraat. " Het is vervelend, maar ik hoop dat de toeristen toch hun weg richting mijn winkel blijven vinden."
Ruim negen weken zal de Leidsestraat ter hoogte van de Keizersgracht niet per tram te bereiken zijn. Tram 1, 2 en 5 zullen worden omgeleid, en de dichtstbijzijnde halte waar de trampassagiers dan uit kunnen stappen is het Leidseplein. "Wij zijn gelukkig een winkel waar mensen gericht naartoe komen", vertelt Martijn Bosma. Hij is shopmanager van Iittala, de hippe interieur- en glaswerkwinkel in de straat. "Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen, maar ik kan me voorstellen dat het voor andere winkels heel vervelend kan zijn. Een kledingwinkel als de WE bijvoorbeeld."
Lees hier verder...